De beste transmissievloeistof 2019

Zowel handmatige als automatische transmissies vereisen een service die een vervanging van transmissievloeistof en pakking omvat. In vergelijking met handgeschakelde transmissies vereist een automaat veel meer zorg en aandacht met specifieke ATF (Automatic Transmission Fluid) voor soepel schakelen.

De beste transmissievloeistof is de , die uitstekende smering, soepel schakelen, koelere bedrijfstemperaturen en een >

Sommige van de eerste automatische transmissies gebruikten motorolie als smeermiddel, maar dat is niet geschikt voor complexe transmissies van vandaag. Dit komt door de grote hoeveelheid warmte die wordt geproduceerd door de extra tandwielen die specifieke transmissievloeistof vereisen.

The Best Battery Maintainer 2019 LEES De beste accu-onderhouder 2019

Beste automatische transmissievloeistof

Transmissie vloeistof Synthetische? Specialiteit
Ja Allrounder
Ja Prestatie
Nee Waar voor je geld
Nee Oudere voertuigen
Nee Hoge kilometerstand

Automatische transmissievloeistof biedt smering, koeling, antiroest en andere eigenschappen. Zonder dit zal de transmissie oververhit raken en puin produceren , waardoor de componenten in de transmissie geleidelijk verslijten. In tegenstelling tot een handleiding, zal de automatische transmissievloeistof bij normaal gebruik afbreken vanwege de hogere bedrijfstemperatuur en moet deze worden vervangen.

Handmatige transmissies kunnen een reeks verschillende vloeistoffen van ATF, synthetische olie en meer gebruiken (raadpleeg de documentatie van de eigenaar) en vereisen niet zoveel aandacht .

Aangezien het vervangen van uw transmissievloeistof veel minder regelmatig is dan het verversen van de motorolie, is het logisch om het beste wat er is te gebruiken. Hieronder is een lijst van de beste transmissievloeistoffen die de smering verhogen en de hitte verminderen.

Mobil 1 112980 Synthetische automatische transmissievloeistof


Mobil 1 Synthetische ATF is een premium transmissievloeistof met een hoge snelheidsindex van 176 en een uitstekende opmerkelijke koude temperatuurstroom. In tegenstelling tot veel van de goedkopere alternatieven, zal de Mobil 1 niet zo snel kapot gaan bij hogere temperaturen en bijdragen aan een koelere werking en soepeler schakelen.

Voor degenen die in een koud klimaat leven, zal de Mobil 1 uitstekende prestaties leveren bij temperaturen tot -54 graden Celsius .

Mobil 1 stelt dat deze automatische transmissievloeistof werkt met een reeks voertuigen van Ford, GM en de meeste binnenlandse voertuigen. Over het algemeen is het de beste transmissievloeistof die volledig synthetisch is en een koele en soepele werking bevordert.

Royal Purple Max High Performance ATF


De Royal Purple 06320-6PK Max ATF synthetische automatische transmissievloeistof is ontwikkeld om goed te presteren en de warmte met een grote marge te verminderen . Dit wordt bereikt door een lage wrijvingscoëfficiënt en een hoge filmsterkte.

Royal Purple geeft aan dat vanwege de meer oxidatiestabiele formule, deze > schakelt.

In tegenstelling tot sommige andere automatische transmissievloeistoffen, kan de Max ATF worden gemengd met andere ATF's, wat geweldig is voor top-ups. Als u echter een goede transmissieservice wilt uitvoeren, wilt u het systeem volledig doorspoelen. Over het algemeen is dit de beste transmissievloeistof met hoge prestaties en wordt aanbevolen voor de meeste passagiersvoertuigen.

Castrol 03520C TRANSMAX DEX / MERC


Castrol is een ander groot merk wereldwijd met een reeks onderhoudsonderdelen en vloeistoffen voor de auto-industrie. De Transmax ATF voldoet aan de MERCON- en DEXRON-III H- vereisten en voldoet aan de vereisten van DEXRON, DEXRON-III, IIE en II.

De Castrol Transmax bevordert verbeterde wrijvingsduurzaamheid voor soepele versnellingswisselingen en kan zelfs worden gebruikt in sommige stuurbekrachtigingstoepassingen waar MERCON een vereiste is.

Over het algemeen is het een hoogwaardige automatische transmissievloeistof die kan worden gebruikt in een reeks voertuigen en zelfs voor uw stuurbekrachtiging. Over het algemeen is het de beste transmissievloeistof voor het geld, omdat het een goede waarde per gallon biedt in vergelijking met de alternatieven.

ACDelco 10-9395 Dexron VI ATF


De automatische transmissievloeistof van ACDelco is achterwaarts compatibel met de vorige DEXRON ATF en kan worden gebruikt als vervangingsvloeistof voor oudere voertuigen / transmissies. Dit komt door de latere DEXRON bestaande uit verbeterde wrijvingsduurzaamheid, schuimbestrijding, oxidatieweerstand en meer.

Deze transmissievloeistof is volledig goedgekeurd en gelicentieerd door GM en aanbevolen voor alle GM-modellen vanaf 2006 en nieuwer.

Over het algemeen is het ideaal voor oudere voertuigen en biedt het een relatief goede prijs-kwaliteitverhouding, maar niet zo goedkoop als het Castrol-alternatief. Dat gezegd hebbende, het is echter verreweg een van de meest populaire vloeistoffen voor automatische transmissie in de VS en biedt een reeks voordelen waarmee anderen niet kunnen concurreren.

Castrol-transmissievloeistof met hoge kilometerstand


Naarmate uw voertuig ouder wordt en de transmissie duizenden kilometers klokt, is het be>geschikt voor voertuigen met een hoge kilometerstand
waarbij de transmissie meer dan 75.000 km heeft afgelegd.

Deze ATF is ontworpen om lekken te verminderen en soepele verschuivingen te bevorderen , waaraan een vermoeide transmissie kan lijden. Daarom bevat de vloeistof zelf extra afdichtingsconditioners, extra reinigingsmiddelen en grotere wrijvingsduurzaamheidskwaliteiten.

Over het algemeen is het de beste transmissievloeistof voor voertuigen met een hoge kilometerstand en voldoet het aan de vereisten van General Motors DEXRON-IIIH en de vereisten van Ford MERCON.

Koopgids voor transmissievloeistof

Transmissievloeistof speelt een cruciale rol in de koeling en smering van de onderdelen van een voertuig terwijl het door zijn componenten circuleert. In het proces hoopt het na verloop van tijd vuil en andere metalen krullen op, soms op de bodem van de pan en in sommige gevallen stromend door het systeem van de auto.

Het is om deze reden dat de meeste autodealers een transmissievloeistof doorspoelen om ervoor te zorgen dat het vuil wordt verwijderd voordat nieuwe transmissievloeistof in de auto wordt gegoten.

Door de transmissievloeistof regelmatig te verversen, kunt u transmissieproblemen ontwijken en daarom is het van essentieel be>transmissieadditief gebruiken om de prestaties en bescherming door de jaren heen te helpen behouden.

Een zoete geur en een felrode kleur is een indicatie van goede transmissievloeistof, terwijl een vuile, donkere en met een verbrande geur een teken is dat hij moet worden vervangen. Bovendien, als de transmissievloeistof op een laag niveau is, voeg wat meer toe en zorg ervoor dat er geen lekken zijn.

Hoe vaak moet u de transmissievloeistof vervangen

De periode waarin de transmissievloeistof moet worden vervangen, verschilt van model tot model. Daarom is het van vitaal be>

Terwijl andere auto's en vrachtwagens een verschillend bereik hebben wanneer de transmissievloeistof moet worden vervangen, varieert deze meestal van 30.000 mijl tot meer dan 100.000 mijl.

Nieuwere versies van auto's hebben echter transmissievloeistof die bedoeld is om de hele levensduur van het voertuig mee te gaan.

Bovendien kunnen zwaardere omstandigheden waarin men rijdt de frequentie beïnvloeden die nodig is om de transmissievloeistof te veranderen. Het omvat >

Hoe de transmissievloeistof te veranderen

Het proces van het vervangen van de transmissievloeistof is een rommelige taak, omdat veel pannen geen aftappluggen hebben en de hele pan moet worden verwijderd. Daarna kunnen de filters worden vervangen, zelfs voor auto's zonder aftappluggen.

Daarom is het algemene proces hectisch en heeft het veel geduld nodig, vooral als het zichzelf leert, omdat het op de >

Hieronder vindt u enkele stappen die u moet volgen bij het vervangen van de transmissievloeistof.

Zet uw voertuig op hellingen

Zet uw auto >

Als u klaar bent, gooit u alles weg, maar dumpt u de olie niet in de tuin of de vuilnisbak. Vraag in plaats daarvan advies aan een dealer van auto-onderdelen over manieren om de olie op de juiste manier weg te gooien of waar u de olie kunt weggooien.

Zoek de transmissiepan

Zoek met behulp van de gebruikershandleiding de transmissiepan en plaats er direct onder de oliepan die u gaat gebruiken. Volg dat op door de bouten te verwijderen en tegelijkertijd je gezicht weg te houden.

Nu de afdichting op de bouten is gebroken, begint de vloeistof >

Door dit te doen, kan men bepalen of de transmissie al dan niet loopt zoals het zou moeten zijn of dat er snel problemen opdoemen. Desalniettemin kan niet iedereen dit waarnemen, dus de behoefte aan opgeleid personeel om dit te doen, met de eerste verandering met weinig of geen puin, maar opeenvolgende veranderingen moeten volledig schoon zijn.

Als er afval aanwezig is en de leeftijd van de auto relatief nieuw is, is dit een waarschuwingssignaal. Bovendien zijn versnellingsbakken zo delicaat dat elke ophoping van vuil en stof, zelfs in de laagste niveaus, een probleem opduikt.

Pakking controleren

Kijk zorgvuldig of de pakking moet worden vervangen, schakel dan voor een nieuwe. Als het niet versleten is, reinigt u het transmissiehuis en de pan. Om u in de toekomst tijd te besparen bij het repareren, is het echter raadzaam om de pakking te vervangen.

Ten slotte moet een dunne laag RTV-afdichtmiddel op de flens van de pan worden aangebracht, waardoor een lekvrije afdichting wordt gegarandeerd die mooi en strak is.

Verwijder het filter

Nadat de vloeistof volledig is afgetapt, verwijdert u het filter voorzichtig, omdat er ook vloeistof in zit. Ga door en vervang het door uw nieuwe filter en draai het vast volgens de aanwijzingen in uw gebruikershandleiding.

Volg dit op door de bouten stevig vast te trekken en voeg, nadat dit is gedaan, de aanbevolen hoeveelheid verse vloeistof voorzichtig toe met behulp van een trechter om te zorgen dat er geen morsen plaatsvindt.

Test het voertuig

Start de auto en laat hem een ​​tijdje opwarmen, schakel het voertuig een paar minuten later uit en controleer of er lekken zijn. Als er geen lekken aanwezig zijn, laat de auto dan op grondniveau en bij bedrijfstemperatuur door alle versnellingen schakelen en testen of ze werken zoals verwacht. Parkeer daarna het voertuig en controleer wanneer de motor is afgekoeld met een peilstok het oliepeil en de kleur zijn zoals aanbevolen.

Hoe moeilijk is het om de transmissievloeistof te vervangen

Hoewel het proces voor de gemiddelde persoon ingewikkeld, hectisch en slordig kan zijn, vereist het veel geduld en expertise om het te ondernemen. Het is vooral waar in tegenstelling tot het veranderen van motorolie die de meeste mensen kennen. Desalniettemin, met voortdurende oefening, is dit iets dat je zelf kunt uitvoeren, waarbij de eerste keer behoefte aan begeleiding van cruciaal be>

Desondanks hebben de meeste moderne auto's transmissiemechanismen ingesteld die de servicecomputer van de dealer nodig hebben om temperatuurniveaus en andere parameters te meten. Het maakt het daarom voor de gemiddelde man onmogelijk om eraan te werken.

Als u toegang hebt tot een vacuümolie-extractor , kan dit uw werk een stuk eenvoudiger maken. In plaats van filters, pakkingen enzovoort te ontgrendelen, kunt u eenvoudig alle oude olie stofzuigen. Nadat alle oude olie is verwijderd, kunt u de transmissievloeistof toevoegen. Afhankelijk van hoe >

Hoe denk jij erover?

  1. Beste Dan,
    Ik heb het geluk dat ik je site ben tegengekomen.
    Ik rijd een Toyota Supra uit 1983 die wat ATF nodig heeft.
    Sommige online bronnen beweren dat als ik de verkeerde ATF toevoeg,
    Ik zal mijn uitzending lunchen. In mijn gebruikershandleiding staat “Type F (Ford)”
    maar de handleiding is geschreven vóór veel wijzigingen
    in ATF-technologie. Toyota stuurde me een lijst maar geen definitief antwoord.
    Dus hier hoop ik op een duidelijke "Gebruik XYZ ATF."

    Bij voorbaat dankbaar
    Burt Wetanson

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *