De beste vijfde wielkoppeling 2019

De 5e wielkoppeling is ontworpen om te worden geïnstalleerd op het bed van een pick-up , waardoor een trekhaak zich over de achterbumper kan uitstrekken. Eenmaal goed aangekoppeld, wordt het gewicht verdeeld tussen de cabine van de vrachtwagen en de achteras.

De beste 5- is de trekhaak, die kan worden gebruikt voor het slepen tot 24.000 LBS en beschikt over een dubbel klauwsysteem voor een kingpin-contact van 360 graden.

Voordat u uw koppelschotel kiest, moet u het brutogewicht van de aanhangwagen en het maximale koppelingsgewicht bepalen. Met betrekking tot uw vrachtwagen, moet u de lengte van de vrachtwagenbodem meten, omdat veel opleggerkoppelingen vrij groot kunnen zijn.

The Best Trailer Hitch 2019 LEES De beste trekhaak 2019

Beste koppelschotel

5e wielkoppeling Type GTW-beoordeling
Gemaakt 24.000 LBS
schuif 20.000 LBS
schuif 16.000 LBS
schuif 15.000 LBS
schuif 18.000 LBS

Voor degenen die een vrachtwagen met kort bed rijden en een vijfde wielkoppeling willen installeren, moet u gaan voor een schuifkoppeling in plaats van de standaard. Het verschil is dat een glijdende 5-wielkoppeling in staat is om op het bed te bewegen en het risico te verminderen dat de trailer de cabine raakt, wat zou gebeuren bij het achteruitrijden.

De gewichtscapaciteit van de meeste koppelingen van de 5e wiel varieert van 15.000 LBS en 30.000 LBS, wat veel meer is dan een gewichtsverdeling hapering aankan.

Van het trekken van grote campers tot zwaar beladen aanhangwagens, dit type trekhaak verbetert het manoeuvreren enorm. Hieronder is een lijst van de beste 5-wielkoppelingen die zowel vaste als glijdende voorbeelden bevatten voor een reeks vrachtwagenbedden.

CURT 16245 Q24 Vijfde wielkoppeling

Curt is een be>presteert uitstekend en is geschikt voor het vervoeren van koppelschotelaanhangers tot 24.000 LBS.

Andere kenmerken van de CURT 16245 Q24 koppelschotel zijn:

  • Vast ontwerp beoordeeld op 24.000 LBS GTW
  • Zelfrichtende kop die een brede opening biedt
  • 360 graden kanteling voor een soepelere rit
  • Dubbele bekverbinding om opspannen te voorkomen
  • S ecurely wordt op de meeste basisrails gemonteerd
  • Beperkte levens>

Een uniek verkoopargument van deze trekhaak is de 360 ​​graden kanteling, waardoor de koppelingskop en het koppelingspunt in elke richting kunnen kantelen. Dit resulteert in een veel soepelere en stillere rit op de weg.

Over het algemeen is de CURT 16245 Q24 de beste 5- wielkoppeling die u kunt kopen met uitstekende functies die resulteren in een soepele en stille rit. De reden waarom het niet zo populair is als het zou moeten zijn, is vooral te wijten aan de hoge kosten van de aanschaf ervan. Bovenaan de trekhaak moet u ook rails kopen, wat de totale kosten verhoogt, maar het zal de ultieme trekhaak zijn voor uw oplegger.

B RVK3500 Schuif vijfde koppelschotel


Als u een vrachtwagen met kort bed hebt en met een 5-wielkoppeling wilt kunnen slepen, moet u kiezen voor een schuifkoppeling . De B RVK3500 is een geweldige keuze en biedt 12 inch beweging voor extra draaivrijheid.

Andere kenmerken van de B RVK3500 glijdende vijfde wielkoppeling zijn onder meer:

  • Maximale capaciteit van 20.000 LBS
  • Vereist geen rails voor eenvoudige verwijdering / installatie
  • Polyurethaan bussen om rammelaars en geluiden te verminderen
  • Drie verticale aanpassingen en drie koppelingsposities
  • Dubbele bekverbinding
  • Vergrendelingshandgreep van de nok
  • Beperkte levens>

In vergelijking met een standaard vast alternatief is het duurder, maar strakke manoeuvres zijn veel eenvoudiger en u verkleint het risico dat de trailer de cabine in dringt, wat een kostbare vergissing is.

Over het algemeen is dit de beste 5-wielkoppeling voor vrachtwagens met een kort bed, maar de prijs kan een probleem zijn omdat dit de duurste in dit artikel is. Het schuifmechanisme, de beperkte levens>

CURT 16521 A16 5e wielkoppeling met rol

Curt biedt ook een glijdende vijfde wielkoppeling bekend als de 16521 A16, die een bruto aanhangergewicht van 16.000 LBS heeft. In termen van glijden, zorgt het voor 12 inch van reizen op de vrachtwagen bed en rollen op wielen en massieve staven die zijn ontworpen om niet te binden.

Andere kenmerken van de CURT 16521 A16 schuifregelaar zijn:

  • In elkaar grijpende dubbele bek type
  • Ergonomisch handvat dat zichzelf reset
  • Volledige articulatie van het hoofd
  • Extra brede en zelfinstellende kopopening
  • Torsieveer en poly-torsie-inzetstuk om het hoofd stabiel te houden
  • SAE J2638 specificatie goedgekeurd
  • Beperkte levens>

Over het algemeen is de CURT 16521 A16 een uitstekende, rondom verschuifbare 5- wielkoppeling. Het ontbreekt in termen van het bruto aanhangwagengewicht in vergelijking met het zwart-witalternatief, maar het is veel goedkoper, wat voor sommige vrachtwagenbezitters zeer voordelig kan zijn.

Reese Pro Series koppelschotel

Voor degenen met een beperkt budget en op zoek bent naar een goedkope 5-wielkoppeling die een grote hoeveelheid gewicht aan kan en gemakkelijk te installeren is, dan is de Pro Series 30128 ideaal. Het is een budgetoplossing die is ontwikkeld door het gerenommeerde merk Reese.

Kenmerken van de Reese 5th Wheel Hitch omvatten:

  • Type schuifregelaar die kan worden aangepast van 13 tot 17 inch
  • 4-weg draaibare kop voor een eenvoudigere verbinding
  • Bruto aanhangwagengewicht van 15.000 LBS
  • Brede houding en beenconfiguratie uit één stuk voor extra stabiliteit
  • Afgerond zijstangmechanisme voor automatische vergrendeling

Over het algemeen is het een goedkope koppelschotel die een fractie is van de kosten van enkele van de premium alternatieven in dit artikel De Reese ProSeries 30128 is veruit de beste waar voor uw geld en het zal u niet teleurstellen.

Pulliam Enterprises 2900 Superglide

De Puliman 2900 Superglide is de duurste 5-wielkoppeling in dit artikel, maar heeft veel te bieden. Het is ontworpen om te werken voor zelfs de kortste vrachtwagens met een kort bed en biedt 14 inch beweging.

Andere kenmerken van de Puliman 2900 Superglide zijn onder meer:

  • Ontwerp met schuifhaak
  • 18.000 bruto aanhangwagengewicht capaciteit
  • Heavy-duty constructie met een krachtige grip
  • Elimineert hendelontgrendeling of pen trekken

Over het algemeen is het een van de beste voorbeelden van een vijfde wielkoppeling die beschikbaar is, maar de prijs is veel te duur voor de gemiddelde vrachtwagenbezitter. In vergelijking met B CURT en Reese heeft het ook niet de al >

Koopgids voor koppelschotel

Het gebruik van een vijfde wielkoppeling is een van de beste manieren om een ​​zware trailer of camper veilig te vervoeren en toch comfortabel te manoeuvreren in krappe ruimtes. Het grootste nadeel van de 5-wielkoppeling is echter dat deze "semi-permanent" is en het gebruik van uw truck beperkt. Ze zijn op de vrachtwagenvloer gemonteerd en zitten meestal in het midden, wat het gebruik van de rest van de vrachtwagenvloer moeilijker kan maken.

Zoals u zich kunt voorstellen, is er genoeg te bespreken met betrekking tot opleggerkoppelingen en hieronder vindt u een koopgids waarin alle factoren worden besproken die u moet overwegen.

Draagvermogen

Alle koppelingen van de 5e wiel hebben een bruto aanhangwagengewicht (zie tabel) en het is van cruciaal be>trekhaak niet overbelast. Te veel gewicht en je zult gewoon de trekhaak breken, wat erg gevaarlijk kan zijn op de weg. Het merendeel van de GTW-beoordelingen varieert van 10.000 LBS tot 25.000 LBS, terwijl de grotere capaciteiten duurder zijn.

Het nominale trekvermogen van uw voertuigen is ook een andere beoordeling die zoveel mensen vergeten te controleren. Als uw truck weinig trekvermogen heeft, kunt u uw truck waarschijnlijk het beste upgraden voordat u een koppelschotel aanschaft.

Het is gevaarlijk om uw sleepcapaciteit over te slepen en als u door de politie wordt getrokken, zit u in grote problemen. Prestaties zullen ook een probleem zijn, omdat sturen en stoppen van het voertuig veel moeilijker zal zijn.

We raden u ten zeerste aan om voor de hoogst gewaardeerde vijfde wielkoppeling te gaan die uw voertuig aankan. Dit zorgt ervoor dat u in de toekomst een reeks zware trailers kunt gebruiken zonder dat u een upgrade hoeft uit te voeren. We raden ook aan om een trailerremcontroller in de cabine aan te schaffen voor extra controle en om te voldoen aan de Amerikaanse wetgeving.

Fixed v Glijdende 5e wielkoppelingen

U zult merken dat we in dit artikel zowel vaste als schuifhaken hebben aanbevolen. Als u het verschil niet al weet, kortom, de verschuifbare koppelschotel beweegt (meestal tussen de 10 tot 15 inch) om voldoende draairuimte te garanderen zonder de cabine te raken . Dit type mechanisme is nodig voor vrachtwagens met een kort bed met een lengte van 6,5 voet en minder.

Zo goed als een glijdende 5e wielkoppeling, heeft het vaste mechanisme ook veel voordelen. Deze omvatten goedkopere prijskaartjes, ze zijn veel lichter en ook "chuck" ze niet omdat er minder bewegende delen zijn.

Als je de ruimte op je vrachtwagen hebt, raden we aan om voor een vaste trekhaak te gaan, maar als je een vrachtwagen met een kort bed hebt, is het schuifmechanisme de juiste keuze.

Zwanenhals vs vijfde wiel

Het be>zwanenhalskoppeling en een koppelschotel is dat een zwanenhals via een koppeling wordt aangesloten, terwijl de koppelschotel een kingpin en pin-ontvanger gebruikt . De meeste zwanenhalsverbindingen worden hoofdzakelijk gebruikt voor industriële aanhangwagens, terwijl de vijfde wielalternatieven worden gebruikt voor recreatief gebruik.

Installatie van de trekhaak

Zorg ervoor dat u nauwkeurige metingen uitvoert voordat u een koppelschotel aanschaft. Als u een vrachtwagen met kort bed heeft, wilt u misschien een schuifhaak kopen in plaats van een vast alternatief. U wilt de opening tussen de railposities en de cabine markeren, omdat deze minimaal 4,66 voet moeten zijn voor een >

U moet dan de afstand tussen de achterklep en de trekhaak meten , die ongeveer 2,35 voet moet zijn voor een >

Nadat de metingen zijn voltooid en u hebt aangegeven waar de juiste positie is, kunt u de koppeling en rails installeren . De meeste bieden een installatiekit met alles wat u nodig hebt, maar zorg ervoor dat de rails zijn inbegrepen .

Vanwege het grote aantal verschillende soorten trekhaken en installaties, is het moeilijk om een ​​richtlijn te geven voor het correct installeren van de trekhaak. Om u een idee te geven, hier is een maar het is het beste om de exacte instructies van de fabrikant te volgen voor een gerust gevoel.

Kaaktypen

Er zijn drie hoofdtypen trekhaakmechanismen en deze omvatten een schuifbalk, dubbele bek en enkele bek . Op de meeste goedkopere koppelingen van de koppelschotel is een schuifbalkkaak te vinden en hoewel hij erg veilig is, heeft hij wel last van kingpin-geluiden en gevreesde opspannen vanwege het feit dat het een lossere verbinding is.

Dubbele kaakmechanismen lijden veel minder geluid van de king pin. Het is ook comfortabeler omdat de king pin stevig wordt vastgehouden, maar er kan nog steeds een kleine beweging zijn.

Eindelijk is de enkele kaak de eenvoudigste en stilste omdat de kingpin volledig wordt vastgehouden door de trekhaak. Dit resulteert in een betere rit en is het go-hitch-mechanisme voor veel ervaren slepende bestuurders.

Als beveiliging een grote zorg is, zijn er veel aanhangwagenvergrendelingen die werken met opleggerkoppelingen om uw aanhangwagen verder te beveiligen.

Pivoterende

Hitches kunnen worden geleverd met een reeks zwenkopties, waaronder enkel-, dubbel- en 4-weg zwenkbaar. Hierdoor kan de trekhaak naar links, rechts, naar voren en naar achteren bewegen, wat helpt om energie op te nemen van heuvels op en af ​​op moeilijk terrein.

Vaak komt dit met een premium prijs, maar het is een waardevolle functie om te hebben bij het aanpakken van een scala aan rij-terreinen of omstandigheden.

Onderhoud

Regelmatig onderhoud en inspectie van uw 5e wielkoppeling is essentieel. Vanwege het zware gebruik en de tijd die het buitenshuis doorbrengt, moet het op alle bewegende delen worden gesmeerd. Dit voorkomt problemen in de komende jaren.

De beste manier om de trekhaak te smeren, is door een smeerpistool voor auto's te gebruiken en de glijplaat en andere bewegende delen te spuiten. Voordat u dit doet, wilt u mogelijk corrosie verwijderen met een roestomvormer en eventueel aanwezig verouderd of vuil smeermiddel.

Tijdens de installatie van de 5e wielkoppeling merkt u mogelijk verschillende krassen die moeilijk te vermijden waren. Om ervoor te zorgen dat deze niet erger worden en om het uiterlijk te verbeteren, raden we ten zeerste aan om een spray op de voering van de vrachtwagen te gebruiken . Dit verbergt de krassen en verbetert het uiterlijk rond de montageplaats van de trekhaak.

Gevolgtrekking

Voor het veilig vervoeren van zware aanhangwagens en campers met uw vrachtwagen is een koppelschotel een must. Ze zijn eenvoudig te installeren en relatief goedkoop gezien de bouwkwaliteit en waarvoor ze worden gebruikt. Onze aanbevelingen in het artikel presteren goed en zijn populair onder ervaren slepende bestuurders.

Curt, Anderson, B en Reese zijn alle grote merken in deze sector en het beste van wat ze te bieden hebben, vindt u in dit artikel.

Laat een reactie achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd *